zondag 22 maart 2015

Dag 1: De kick off, 3 dromen waarvan ik de voortgang ga delen......

Het heeft even geduurd voordat ik weer voortgang kon rapporteren met betrekking tot mijn droom. Reden hiervoor was dat ik zelf nog volop in begeleiding en ontwikkeling was. Dit proces is nog lang niet voltooid maar ik ben ver genoeg om mijn wensen verder in te gaan vullen.

In de volgende blog zal ik wat schrijven over het pad wat ik heb doorlopen.

In de tussentijd is er heel veel gebeurd maar het belangrijkste is wel dat ik alles heb losgelaten, opgeruimd en anders ben gaan denken. Het loslaten en anders gaan denken heeft puur met het geconditioneerd denken, de ratio, het ego gecentreerd denken te maken. Het geconditioneerd denken zorgt er namelijk voor dat je jezelf beperkt, je vaak focust op angst, dat je het niet kunt, dat er niet genoeg middelen zijn en zo.
Je kunt vaak 1000 redenen bedenken waarom je iets niet moet doen maar het prettige gevoel, die drive die van binnenuit komt, is veel belangrijker.

Hoe denk ik dan anders? Ik doe alleen nog maar wat goed voelt, denk daar zo weinig mogelijk bij na, zie en focus me alleen nog maar op de mooie dingen in mijn leven. Heb en hou een open mind, laat alles op me af komen denk(zo weinig mogelijk), oordeel en label niet. Doe dus meer en meer op mijn gevoel en reageer altijd vanuit goedheid.

Waarom doe ik dit? Het schept rust en innige diepe vrede, ik ervaar geluk en genieten veel intenser en maak zo ruimte en focus me op het nieuwe, wat het verwezenlijken van mijn wensen, mijn dromen mijn idealen is. Ik heb plaats gemaakt, geniet intens en heb een zuiverdere focus.

Die zuivere focus is nodig om gedachte, woord en daad op één lijn te krijgen. Voor sommige dingen doe je dit automatisch, zo vanzelf sprekend dat je het niet herkend. Maar voor het realiseren van je dromen zitten die 1000 redenen waardoor het niet kan of niet gaat lukken altijd in de weg. Je kan ze negeren maar dan zit het onderhuids, dan zit het toch heel diep ergens verscholen, ben je niet in lijn en gaat het of helemaal niet lukken of het kost je enorm veel energie. Daar komt nog bij dat je heel sterk in je schoenen moet staan want de mensen om je heen en de maatschappij zullen ook alles doen om je aan die 1000 redenen te houden om je dromen vooral niet waar te gaan maken. Daar kan je toch niet van leven!.........Nee, altijd doen wat een ander wil........

Voordat ik mijn 3 dromen in detail uitschrijf nog even een paar zaken.
Bewust leven is dat je je realiseert (of gaat realiseren) dat je zelf je leven creëert.
Jij maakt de keuzes in je leven waarbij de belangrijkste keuzes zijn of je voor angst (het negatieve) kiest of voor liefde (het positieve) kiest. Vaak willen we wel het positieve maar denken en handelen uit angst (het negatieve).

Wat zijn nu de tools voor het vervullen van je grootste en meest diepe wensen?
Dat je:
- ze kan creëren indien je gedachte, woord en daad in lijn zijn
- je plezier hebt in het creëren, dat het gemakkelijk gaat en dat dingen naar je toe komen
- een open mind hebt en alert bent wat er naar je toe komt
- je laat leiden door je hart, een goed gevoel hebt over wat je doet
- intenties hebt en geen verwachtingen
- je richt op de 7 W's (Wie en wat (wil ik zijn) Wat, Waarom, Waar, Wie (met/voor wie), Wanneer en Welke (middelen))
- erop vertrouwd dat het Hoe wordt ingevuld
- je gids(en) zo veel en zo vaak mogelijk hulp vraagt
- in liefde (het positieve) denkt, spreekt en handelt
- je droom deelt zodat mensen weten waar je mee bezig bent wat er in je leeft. (Hoeft niet op deze manier!)

Van nature helpen mensen graag en is het aan jou of je hulp aanpakt of vriendelijk bedankt voor de aangeboden hulp.

Uitgerekend vandaag 20 maart 2015 voel ik me gereed om de volgende stappen met betrekking tot mijn dromen te zetten. Rechts onderaan de blog staan linken waarom dit zo een speciale dag is.

Ik heb heel veel wensen dromen en idealen en ga ze allemaal waarmaken maar heb vandaag prioriteit aan 3 wensen/dromen gegeven waar ik me op ga richten. Het zijn geen nieuwe wensen meer een verdieping en een detaillering. Ik heb het voor mezelf duidelijker. Waarom 3 dromen? Het zijn mijn diepste wensen/idealen en ik kan en wil niet kiezen ik kijk wel wat er naar me toekomt. Daar komt bij dat ik mensen wil inspireren, wil uitnodigen hun grootste en diepste dromen waar te maken en zal aantonen dat niets onmogelijk is mits je de tools aanleert en gebruik die ik hierboven beschreven heb.

Het voelt goed om het zo te doen dus ga ik er voor. Vandaag is de kick off.

Mijn drie grootse dromen:

Wie en wat wil ik zijn?
Ik wil bovenal mezelf zijn, liefde en goedheid zijn, gedreven vanuit innerlijke kracht zijn, verbonden zijn met alles en iedereen, een voorbeeld voor anderen zijn, op een ontspannen en genietende manier dienstbaar zijn, een lichtbaken zijn en verbonden met de Bron en Moeder Aarde zijn.
Ik wil een coach zijn die je anders tegen zaken aan laat kijken, het een en ander verduidelijkt maar niet oplost voor je zodat je naar je eigen hart gaat luisteren en je eigen gids(en) gaat volgen en je eigen pad gaat bewandelen. Ik wil mede creator zijn van 3D animatie filmpjes. Ik wil al mijn gaven en talenten gebruiken om iets bijzonders op te zetten met en voor hoogbegaafde/hooggevoelige mensen. Tzt zal ik hier verder uitleg aan geven. Ik wil mede schepper zijn van een nieuw thuis, een nieuwe plek in de 5e dimensie als lichtplaats. Mede schepper van een nieuw thuis waar hemel en aarde gecombineerd worden in iets nieuws, iets unieks waar de dynamische en statische werelden bij elkaar komen en het beste van de twee werelden integreren.
Waarom wil ik zo graag mensen helpen? Die drive zit heel diep en ik weet eigenlijk niet waarom. Ik ervaar onvoorwaardelijke liefde, innerlijke rust, ik groei en geniet en dat wens ik iedereen toe. Het gepassioneerde gevoel als je met je droom bezig bent, de glinstering in je ogen... het is onbeschrijfelijk en helemaal niet zo moeilijk en onbereikbaar.

De eerste droom is dat ik graag (jonge)mensen wil helpen in het vinden en vasthouden van hun passie, hun droom. Dat wil ik in een netwerk doen dus veel met elkaar delen, elkaar helpen. Ik ga Passion 4 Life Network een herstart geven inclusief de wens om mbv 3D animatie filmpjes eea uit te leggen en duidelijk te maken voor het grote publiek. Klik hier voor het promo filmpje wat we ooit gemaakt hebben maar helaas niet af konden maken. Ik heb eerder gekozen voor het centrum van Utrecht en daar wil ik graag weer naar toe.

De tweede droom is dat ik een centrum wil gaan oprichten voor en met bijzonder hoogbegaafde/hooggevoelige mensen. Een centrum voor begeleiding van hoogbegaafde/hooggevoelige mensen en hun ouders/dierbaren, opleiding en training van begeleiders, een uitrolcentrum om te assisteren bij het opzetten van meer van deze centra en een informatie centrum. Mijn gevoel zegt me dat de beperkingen die deze mensen nu hier op aarde ervaren de grootste gaven liggen te wachten om ontwikkeld te worden. Er zijn genoeg voorbeeld te vinden van mensen die voor zwaar beperkt werden gehouden maar unieke eigenschappen en talenten hebben. Daar wil ik graag met anderen een centrum voor opzetten. Het vergt van ons anders denken, spreken en handelen. Het zijn niet de hoogbegaafde/hooggevoelige mensen die zich aan moeten passen maar wij. Wij moeten ons open opstellen en oa anders gaan communiceren.

Mijn derde droom is een nieuw thuis te creëren, een lichtplaats in de vorm van een groot trainings-, begeleidings-, ontmoetings- en informatiecentrum met natuurlijke wellness bronnen. Op een schitterende, qua klimaat aangename locatie, afgelegen maar toch centraal en makkelijk te bereiken omgeven door zee, bergen en bossen en veel natuur. Waar Moeder Aarde voelbaar aanwezig is, waar mensen zich helemaal thuis en verbonden voelen. Een plaats waar we kunnen groeien en genieten, feesten, dansen en naar muziek kunnen luisteren. Waar bijzondere sprekers zullen komen. Een plaats waar je 6 zintuigen geprikkeld worden.

Mind the Open Mind!

Kc


Geen opmerkingen:

Een reactie posten