maandag 23 maart 2015

Dag 4: Wat ga ik overdragen en hoe ga ik coachen (Droom 1)

Passion 4 Life Network

Toen ik in 2012 begon met P4L was ik erg gefocust op hoe ik het wilde gaan organiseren. Hoe inkomsten te gaan genereren voor welke doelgroepen en zo. Ik was veel minder bezig met wat ik nou precies wilde overdragen. Waarmee en hoe wilde ik mensen helpen? Ik dacht die expertise in te kunnen huren, trainers aan te trekken die zo denken als ik.......

Diep in mijn hart wist ik wel waarmee ik wilde helpen maar ik was zelf nog lang niet zover, ik wist niet hoe dit te doen en ik wilde graag vanuit ervaring helpen, overdragen dat waar ik al doorheen was gegaan. De universele principes (wetten) hebben mij enorm veel kennis en inzicht gegeven en heb deze inzichten de afgelopen 2 1/2 jaren mogen doorleven, mogen ervaren. Ik heb mij in een enorm hoog tempo ontwikkelt waar ik erg van genoten heb.

Veel mensen hebben mij toen geholpen maar ik was zelf nog niet gereed. Ik ben iedereen nog steeds heel dankbaar en wie weet komen we elkaar weer tegen.

NU ben ik zover en weet ik wat ik wil overdragen en hoe ik mijn daarin als coach ga opstellen.


Weinig echt gelukkige mensen

Als ik om mij heen kijk zie ik weinig echt gelukkige mensen. En het verbaast mij ook niets. Iedereen is druk, veel mensen maken zich zorgen over van alles, weinig mensen doen de dingen die ze echt leuk vinden, weinig mensen hebben een doel in het leven. De leegte die gevoeld wordt, een onprettig niet te definiëren gevoel wordt met zaken van buitenaf (veelal materiële zaken) opgevuld. Veel mensen zitten met een hoofd vol (ongewenste) ongecontroleerde gedachten, terugkerende emoties, slapeloze nachten etc etc. Oh en zeker niet vergeten onze media draagt daar een belangrijk steentje aan bij. Als ik een avondje voor de TV ga zitten zie ik alleen maar moord, doodslag, geweld, csi, overmatig drinken, haat en nijd en kommer en kwel. Zie je iets leuks dan wordt het wel x keer onderbroken met vooral moord, doodslag, geweld, csi's, overmatig drinken, haat en nijd en kommer en kwel. De media willen je doen geloven dat er alleen nog maar negativiteit is.

Daar komen ongezond eten, veel alcohol en weinig beweging nog bij dan is het cirkeltje voor een verlaagde weerstand wel rond, met alle gevolgen van dien.......


Wat ga ik overdragen en hoe ga ik coachen

Dè oplossing is deze cirkel te doorbreken. In te zien waar jij je op richt, wat er op je afkomt en keuzes te maken om anders te gaan leven. Dit mag je allemaal zelf doen, het hoeft niet maar de cirkel is feitelijk een neerwaartse spiraal.....

Je kunt het alleen zelf doen, je hebt de gereedschappen en je krijgt hulp maar jij bent de stuurman/vrouw van je eigen schip. Jij dient het initiatief te nemen om te willen veranderen en je mag het zelf doen. Niemand kan het voor je doen want dan stel je je afhankelijk van iemand anders op en dat is niet de manier.

Bewust worden van je innerlijke kracht, daar naar gaan luisteren en die kracht ontwikkelen en toepassen. Dáár word je gelukkig van en maakt je sterk. Dáár krijg je innerlijke rust van en ga je genieten. En geloof me dit gaat sneller dan je denkt!

Dáár kan ik je bij helpen. Helpen door te luisteren waar jou focus op is gericht, dus zonder te weten wat er feitelijk speelt, jou een andere kijk op zaken te geven waardoor je zelf gaat inzien waar je mee bezig bent, dit onderzoekt, (andere)keuzes maakt en zo zelf de oplossingen vindt.

Ik weet niet wat jou droom is en ik weet niet hoe die te realiseren, dat is jou pad. Wat ik kan doen is jou helpen je innerlijke kracht te ontdekken en van daaruit te gaan denken, spreken en handelen.
Stapje voor stapje kan je zo jezelf terug brengen naar je eigen natuurlijke ik. Hoe lang dit duurt hangt geheel van je inzet en motivatie af en de mate van open denken.

Vergeet niet dat je heel je leven min of meer gedwongen bent geweest je te focussen op je geconditioneerd denken, dat los te laten kost tijd.


Visualiseren van je dromen/wensen/idealen

Actiepunten van gisteren waren wat filmpjes on line te zetten en linken te gaan vermelden. Ander punt was en is ongelofelijk belangrijk om te visualiseren wat je zo graag wilt. Zodat je er elke dag mee geconfronteerd wordt er aan denkt en de keuzes maakt die in lijn liggen met je dromen wensen of idealen.

Hier is alvast een eerste plaatje van mijn visualisatie

Mind the Open Mind!

Kc


Geen opmerkingen:

Een reactie posten