dinsdag 18 november 2014

Deel 2: De Uitnodiging

Geen droom, geen leven!

Wow wat een uitspraak, maar wel één die aankomt. Wanneer je geen dromen, wensen of idealen hebt waarom leef je dan? Waarom ben je dan hier? Je had ze wel, als kind. Of misschien heb je ze nog wel, ergens ver weg. Voor later......?

Ik blijf stellen dat als je geen dromen, wensen of idealen hebt, dat je op een automatische piloot leeft, nee erger, dat je wordt geleefd. Iemand anders bepaalt dan mijn leven, mijn toekomst! Nou dus mooi niet. Dat ga ik dus zelf doen ik heb dromen genoeg......

De reden dat ik hier op aarde ben heeft te maken met het feit dat ik bepaalde dingen wil ervaren. Wat ik wil ervaren en hoe, dat is mijn keuze mijn vrije wil, die ik van huis uit mee heb gekregen. Het is dus mijn keuze om wat ik wil ervaren, in te vullen, te gaan creëren. Ik heb mijn dromen, wensen en idealen geformuleerd, ik geloof erin en ik ga ervoor.


Ik werd tijdens mijn dagelijkse meditaties uitgenodigd mijn droom te gaan leven, in te vullen en kort daarop werd ik verzocht of ik de voortgang dan wil delen. Nou dat eerste daar had ik niet veel moeite mee, maar om op voorhand toe te zeggen te delen terwijl je niet weet hoe het zal gaan verlopen, daar moest ik wel aan wennen. Ik heb niet één droom/wens maar velen, en als je dan kijkt waar ik nu sta.....Heb ik een lange weg te gaan, of niet.

De religies doen ons geloven dat Gods wegen ondoorgrondelijk zijn! Is dat zo?? Na 2 jaar intensieve studie van universele principes, oude wijsheden en veel mediteren durf ik te stellen dat Gods wegen ongelofelijk mooi zijn! Zo mooi dat ik het eerst niet geloofde en dat mijn ongeloof het gelijk voor me uit duwde zodat ik het niet zag.

Wij hebben veel omgedraaid in het leven zoals ook het  be-do-have principe. Wij hebben ervan gemaakt have-do-be. Wij stellen, dat als we meer geld hebben, of meer tijd hebben, als we dit of dat hebben DAN kan ik dit of dat doen en DAN voel ik me gelukkig. Maar zo werkt het dus niet in het universum, en dat zie je overal om je heen. Mensen blijven volhouden.
Ben gelukkig en tevreden, ga doen waar je zin in hebt (of alvast simuleren) dan komt het vanzelf naar je toe.

Dat is wat ik het afgelopen jaar heb gedaan, ik ben naar binnen gegaan, begonnen om naar mijn hart te luisteren om eerst eens uit te vogelen wie ik ben en wat ik nou zo graag zou willen ervaren.


Mind The Open Mind! Lees met je hart, leer voelend te lezen.

Groet

Kc

Geen opmerkingen:

Een reactie posten