woensdag 29 april 2015

Dag 7: Er is veel gebeurd wat ik niet kan beschrijven

Er is veel gebeurd

Het heeft even geduurd maar hier is weer een update van de ontwikkelingen waar ik doorheen ga op weg naar het creëren van mijn (vele) droomwensen. We zijn inmiddels 4 weken verder sinds dag 6 mijn laatste update. Er is veel gebeurd wat ik, toen ik het onderging, niet kon beschrijven.

Het uitlijnen van je gedachte, je woorden en je daden blijkt veel meer werk te zijn dan ik verwachtte. Je hebt namelijk onder of achter je gedachte een andere gedachte en daarachter ook weer een........
Je woorden zijn niet altijd consequent en of hebben de juiste focus. Dat maakt je zuiver te handelen welhaast onmogelijk. Maar het kan wel is wat ik ervaren heb en nog steeds ervaar.

Ik begeleid nu een aantal mensen, ze zijn allemaal heel verschillend en ook weer niet, zitten wel allemaal anders in het proces van het leven en is mijn aanpak heel verschillend heel persoonsgericht. Dit maakt het voor mij heel interessant en geeft mij vertrouwen dat ik snel met Passion 4 Life Netwerk kan beginnen. Het wordt een netwerk, ik doe dit dus niet alleen.
Dus mijn droomwens om mensen te helpen te coachen en te begeleiden ben ik aan het creëren. Ik had hier mee in verband ook andere wensen geuit zoals inzicht, wijsheid, ervaring en de juiste (persoonlijke) benadering en dit is allemaal lopende. Ik geniet intens van het leven!

Vanmorgen tijdens mijn dagelijkse meditatie kreeg ik door dat wil je gedachte, woorden en handelen in lijn brengen het essentieel is dat je de dualiteit begrijpt tussen Liefde en Angst. De concepten hiervan. Al je denken, spreken en handelen is namelijk op één van deze twee emoties gebaseerd.
Laat ik uitleggen wat ik bedoel met de concepten Liefde en Angst (als tegenpool).

Kijk eerst maar eens naar dit plaatje......

Liefde is iets meer dan samen op de bank zitten en elkaars hand vast houden. En......we spreken hier over ZelfLiefde! Je kan niet iets ervaren als er geen tegenpool bestaat, als er geen nacht zou zijn zou je ook de dag niet kunnen ervaren zoals wij die nu ervaren. Daarom staat Angst tegenover het concept Liefde en ook bij Angst geldt dat het meer is dan ergens bang voor zijn.

In termen van energie (waar ik later wel een keer op terug kom) staat Liefde voor de hogere energie (trillingen) en Angst voor de lagere trillingen. Energie is wat het is, een trilling en niet goed of slecht het gaat erom welke betekenis jij er aan geeft.

Die trilling, die energie die is er dat is een feit, daar heb jij geen invloed op. Je hebt wel invloed op wat die trilling met je doet. Emotioneel, mentaal en fysiek door de focus die jij hebt.

Een ander feit is dat waar jij je aandacht naar richt, waar jij je op focust, dat trek je naar je toe. Bewust en onbewust. Of het pijn doet of niet. Het onbewuste zit hem dan meer in de diepere lagen van denken. Lagen waarvan je misschien niet wist dat die er waren.

Dus als je niet ziek (of niet arm, of niet dit of dat) wilt worden, zit je focus op ziekte en wordt je dus ziek.......nou kan je denken slim te zijn en je focussen op beter worden en een goede gezondheid hebben of nastreven maar de onderliggende gedachte is ziekte.

Oplossing is er geheel niet aan denken maar dat is niet eenvoudig. Maar is wel aan te leren. Niet door te stoppen met denken maar het tegenovergestelde (positieve = Liefde) te denken. Niet alleen denken maar ook spreken èn ernaar handelen.

Mijn ervaring is dat tegen de tijd dat je het denken, spreken en handelen in lijn hebt je er niet meer aan denkt........Het positieve heeft het negatieve opgelost en je focus is verdwenen.

Dit is een lijstje met Elementen van Liefde en Angst maar je kan hem zelf wel verder invullen.

Ga nou eens voor jezelf na of je denken, spreken en handelen voor elk punt op één lijn liggen. Wees oprecht en eerlijk tegen jezelf, dat is je snelste manier van vooruitgang.

Wees dan ook eerlijk en ga na aan welke kant ze liggen. Ik handelde en dacht heel veel en vaak uit angst terwijl ik zo graag dingen uit liefde doe (behalve voor mijzelf). Herkenbaar???

Sta ook eens stil bij wat er allemaal op je af komt! Waar kijk je naar op TV, welk nieuws lees je waar gaan je interesses naar uit. Denken, spreken en handelen in Liefde en kijken naar gewelddadige films of altijd maar het slechte nieuws binnen laten komen en daar op reageren, kunnen niet samen. Dan ben je niet in lijn.

Wil jij je grootste dromen waar maken dan is het vereist dat je denkt, spreekt en handelt volgens het concept van Liefde. Liefde begint bij jezelf. Als je jezelf niet accepteert of niet lief hebt zul je dit eerst op moeten lossen. Dit zijn de spelregels om jou hemel op aarde te creëren.

Hier is een link waarop het op een andere manier is beschreven....

Is dit moeilijk? Als je eraan begint en geniet vanaf de eerste dag dat je hiermee bezig gaat, gaat het vanzelf. Dit is mijn ervaring en als ik het kan dan kan iedereen het. Ik was een doodgewone man en was zeker niet in balans.

Nu weet ik beter, ben in balans en geniet volop van en in het leven en sta op het punt baanbrekende dingen te verrichten/te creëren. Dingen zoals ik het graag wil.......

Mind the Open Mind!

Groet Kc




Geen opmerkingen:

Een reactie posten